2009-06-25

EM 2009: Endelig i luften igen

Endelig -endelig!

Efter en begivenhedsløs tur fra Horsens til Stuttgart i søndags og afhentning af AB hos Schempp-Hirth efterfølgende mandag morgen kunne jeg sætte kursen til Nitra via Østrig.
Det var desværre ikke muligt at flyve en tur i nærheden af Stuttgart medens regnen hærgede østpå - for vejret havde nu indhentet mig her også. Så jeg kunne ligeså godt begive mig østover i håbet om, at vejret der skulle blive bedre hurtigere.

Efter mange monotone timer i bil med AB på slæb igennem Østrig i voldsom styrtregn og aquaplaning på næsten øde motorveje, var jeg mør og fandt mig et hotel uden kælder og Fritzel-Schnitzel.
Da jeg tirsdag morgen stod op var floden udenfor hotellet hastigt på vej op og de var i fuld gang med stable sandsække op langs med vejene (hvorfor piller de dem egentligt ned sidste gang?). Regnen styrtede ned og jeg fortsatte mod øst og Slovakiet.
Sidst på dagen ankom jeg til Nitra hvor vejene, trods vejarbejde, var fine, og fik mig arrangeret på pladsen i let regn.
Onsdag, surprise-surprise, regnede, og mudderet svuppede lystigt imellem tæerne og ikke mindst teltunderlaget.
Men torsdag blev det da til en dejlig tur uden problemer i AB sammen med en ca. 50 andre piloter der udforskede de søbrise agtige lumske Cu'er rundt omkring. Der var meget overudvikling og konsensus blandt alle er, at vi tydeligtvis skal flyve EM en måned tidligere høstmæssigt end vi prøvede til EM i '05: der er ingen høstede marker og stort set ingen græsmarker. Vi skal virkelig passe på - turbo eller ej i ryggen.

No comments:

Post a Comment