2006-05-26

WGC 2006: Afgang til VM i Svæveflyvning, Eskiltuna, Sverige


Efter en hektisk onsdag aften, nat og torsdag formiddag med at prøve at afslutte igangværende opgaver etc. fik jeg endelig pakket hatteæsken og AB. Ved 14-tiden var det endelig klar til afgang. Turen over specielt Fyn var flot med kraftige skygader. Det var lidt hårdt at se på.

Turen til Sverige var aldeles uproblematisk og ret kedelig. Det er noget med at køre non-stop i 8 timer uden stort set at dreje. Det mest sindsoprivende var nok ræven der lige fik halen til sig i sidste øjeblik før bumletoget her ville have tromlet den ned. Vejret viste sig også fra sin pæne side men de sidste 100km var i silende regn. Og det blev bare ved.

Ved ca. 02:00 ankom jeg til den mest sumpede og mudrede plads jeg længe har set. Det vil være umuligt at få feltet i luften på det grundlag..og når 120 fly + slæbefly + biler først begynder at køre rundt i det. Hmmm.

Efter lidt ommøblering fik jeg lirket mig ned i soveposen og gik ud som et lys.

Da jeg vågnede her ved halv-otte tiden trommede det stadig på bilens tag og det som jeg troede var dug på vinduerne var tåge der fuldstændig indhyllede hele flyvepladsen.

Dagen idag er gået med at få pakket ud, gjort lejren klar, få checket navigationssystemerne, få det trådløse op og køre, hilse på venner og bekendte, få fyldt kølekskabet op - og løbe en tur.

Om nogle timer kommer Mogens og Janni - og mon ikke Uffe også snart dukker op.

Ifølge sædvanligvis pålidelig kilde kommer vi i fjernsynet (for dem der kan se Viasat kanalen):
World Gliding Championships is on Viasat SportThe TV-channel Viasatsport 1 will feature three half hour programmes from WGC 2006. (All times CET.)

Programme 1: June 9 at 20.00, repeats on June 11 at 12.00 and June 14 at 18.00(a presentation of the competition and the favourite pilots).

Programme 2: June 15 at 18.30, repeats on June 16 at 18.00 and June 21 at 19.30(summing-up of the competition half way through).

Programme 3: June 29 at 19.00, repeats on July 1 at 18.00 and July 5 at 18.00(summing-up of the competition).

No comments:

Post a Comment