2007-03-17

3 måneder og 2.000km senere...

..kom jeg endelig i luften med AB selvom det ikke lige lå i kortene at det skulle blive idag. Gode dage var allerede misset pga. af SLVs langmodighed og vejret idag var gustent. På Skinderholm hang de drivende skyer ned under spilstartshøjde og det var ikke ligefrem ideelle betingelser for den første start. Jeg droppede derfor tanken og hægtede AB på krogen og begav mig østover da jeg alligevel skulle have pakket og klargjort til turen til Sisteron.

På vejen hjem blev jeg ringet op af Mogens der var på Hammer for at få ordnet de sidste papirer med Über kontrollant Frank Drinhaus og da det var mere eller mindre på vejen hjem slog jeg vejen forbi Hammer.

På dette sene tidspunkt af eftermiddagen var vinden godt nok løjet lidt af og basen var betydeligt højere her øst på. Efter lidt mobning fra blandt andet Peter Meilhede og Per Givskov fik vi samlet AB i 18m konfigurationen og jeg fik vistnok Hammers første spilstart i år. Det var vel nok dejligt at få prøvet alle instrumenterne og motoren af. Alt virkede som det skulle og efter knapt 22 min var jeg tilbage på Hammer.

Det var da helt rart at ikke skulle køre 1.700km til før jeg kom i luften første gang.

No comments:

Post a Comment