Fra danmarks side har vi tilmeldt følgende:
- Holdkaptajn Helmuth Egsgaard
- åben Steen Elmgaard
- åben Poul-Kim Larsen
(reserve) Morten Juul Christensen
- 18m Mogens Hoelgaard
- 18m Arne Boye-Møller
- (reserve) Jan Brandt Jørgensen
- 15m Jan Walther Andersen
- 15m Ole Arndt
- (reserve) Klaus Vang
Da de tyske arrangører har fået tilladelse til at have 130 deltagende fly (normen siger 120 fly) betyder det umiddelbart, at der skal ihvertfald nægtes deltagelse til 33 piloter. Men samtidigt må ingen klasse have mere end 50 piloter. Det betyder, at der med en ligelig fordeling mellem de tre deltagende klasser kun vil kunne være f.eks. 44 i 15m, 43 i 18m og 43 i åben.
Metoden for at reducere antallet af deltagende piloter fremgår af bulletin #1 som foreskriver, at man anvender IGC Ranking for landene til at nægte pilot nr 2 i de dårligst rank'ede lande. Med danmark på en pt 11. plads kan det blive lige til øllet for os at få pilot nr. 2 med i hver klasse...
Nu vil der altid være nogen der falder fra af den ene eller anden årsag - men alene det faktum, at der er ikke mindre end 49 reserve piloter betyder også, at vi reelt skal tænke på at ikke mindre end ialt 82 piloter står i kø for at erstatte en pilot blandt de tilladte 130.
Med venlig hilsen,
Arne Boye-Møller
No comments:
Post a Comment